Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/33204
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЩукіна, Юлія Петрівна-
dc.date.accessioned2024-06-24T08:02:22Z-
dc.date.available2024-06-24T08:02:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЩукіна Ю. П. Вистави як індикатор краху гуманістичних цінностей на сценах театрів «Ображених» регіонів України (2009–2013 роки) // Мистецтвознавство: традиції та інновації : журнал. Тернопіль ; Одеса : Гельветика, 2023. Вип 1. С. 45-52. DOI : https://doi.org/10.32782/art-studies.2023-1-7uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/33204-
dc.description.abstractУ статті простежено деякі аспекти творчої діяльності російськомовних театрів України у регіонах, які критично потерпіли через агресію рф (тимчасово анексований Крим та окуповані Донецьк і Луганськ). Зокрема, акцентується увага на прогнозуючому суспільному катаклізмі функції вистав. У статті аналізується, які знакові вистави були випущені театрами цих міст в п’ятиріччя перед військовою агресією. Також простежено, які зміни відбулися у колективах театрів після 2014 року (на прикладах творчих груп проаналізованих вистав). Автор доходить висновку щодо змістовних перетинів подій примусової зміни влади, зображених у виставі, та подій, які відбулися в цьому регіоні невдовзі (вистава маріупольського театру «Чорне і червоне…»). В іншому випадку режисерська актуалізація твору 1930-х років парадоксальним чином не веде до зчитування антитоталітарного застереження не те, що глядачами, але й трупою театру, яка перебуває в конфронтації з цінностями незалежної української держави («Кабала святош» у севастопольському театрі). В третьому випадку тенденцію дегуманізації, зкріміналізованості суспільства та водночас стильові прикмети видовища посткультури презентувала вистава запрошеного режисера («Наслідування одвічним ганджам» у Луганському театрі ім. П. Луспекаєва). Як приклад позитивного впливу українського театру на формування громадянської позиції мешканців російськомовного міста наведено знакові постановки Херсонського театру ім. М. Куліша.uk_UA
dc.description.abstractIn the article the author traces some aspects of the creative activity of Russian-language theatres in Ukraine in the regions that suffered critically due to Russian aggression in 2014 (temporarily annexed Crimea and occupied Donetsk and Luhansk). In particular, attention is focused on the functions of these performances that predict social cataclysms. Drawing on the examples of specific productions, the author analysed which plays were produced by the theatres of these cities within the five years before the Russian military aggression. It also traced what changes occurred in theatre companies after 2014 (exemplifying by the creative groups of the analysed performances). The author comes to the conclusion about the meaningful intersections of the events of the forced shift of power depicted in the play and the events that soon occurred in this region (performance “The Black and the Red…” staged in the Mariupol Theatre). In the second case, the director’ s actualization of the work of the 1930s paradoxically does not lead to the reading of the anti-totalitarian clause not only by the audience, but also by the theatre troupe, which is in confrontation with the values of the independent Ukraine (“The Cabal of Hypocrites” in the Sevastopol Theatre). In the third case, the trend of dehumanization, criminalization of society and at the same time the stylistic signs of a post culture spectacle were presented by a performance by a guest director (“Imitation of the Perpetual Vices” at the Luhansk Theatre.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГельветикаuk_UA
dc.subjectвиставаuk_UA
dc.subjectрежисураuk_UA
dc.subjectакторське мистецтвоuk_UA
dc.subjectросійський театр в Україніuk_UA
dc.subjectросійсько-українська війнаuk_UA
dc.subjectпосткультураuk_UA
dc.subjectДонецький театр (м. Маріуполь)uk_UA
dc.subjectСевастопольський театр ім. А. Луначарськогоuk_UA
dc.subjectЛуганський театр ім. П. Луспекаєваuk_UA
dc.subjectХерсонський український театр ім. М. Кулішаuk_UA
dc.subjectТарас Бугаuk_UA
dc.subjectМаксим Голенкоuk_UA
dc.subjectКостянтин Добруновuk_UA
dc.subjectВолодимир Магарuk_UA
dc.subjectСергій Павлюкuk_UA
dc.subjectperformanceuk_UA
dc.subjectdirectinguk_UA
dc.subjectthe actor’ s artuk_UA
dc.subjectthe Russian-language theatre in Ukraineuk_UA
dc.subjectRussian-Ukrainian waruk_UA
dc.subjectpost cultureuk_UA
dc.subjectDonetskyi Drama Theatre (Mariupol)uk_UA
dc.subjectAnatolii V. Lunacharskyi’ Russian Drama Theatre (Sevastopol)uk_UA
dc.subjectPavlo Luspiekaiev’ Drama Theatre (Luhansk)uk_UA
dc.subject‘Mykola Kulish’ Ukrainian Music and Drama Theatre (Kherson)uk_UA
dc.subjectTaras Buhauk_UA
dc.subjectMaksym Holenkouk_UA
dc.subjectKostiantyn Dobrunovuk_UA
dc.subjectVolodymyr Maharuk_UA
dc.subjectSerhii Pavliukuk_UA
dc.titleВистави як індикатор краху гуманістичних цінностей на сценах театрів «Ображених» регіонів України (2009–2013 роки)uk_UA
dc.title.alternativePerformances as an indicator of the collapse of humanistic values on theatre stages of the “embittered” regions of Ukraine (2009–2013)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Мистецтвознавство: традиції та інновації. Вип 1. 2023

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Shchukina.pdf307,52 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.