Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9873
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСкоромний, Віктор-
dc.contributor.authorКоваленко, Євген-
dc.contributor.authorЯкобенчук, Назар-
dc.date.accessioned2018-09-14T07:23:12Z-
dc.date.available2018-09-14T07:23:12Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСкоромний В., Коваленко Є., Якобенчук Н. Специфіка вокальної манери соул / Віктор Скоромний, Євген Коваленко, Назар Якобенчук // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Сер. Мистецтвознавство. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. - Вип. 1(38). - С.- 95–100.- Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.issn2411-3271-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9873-
dc.description.abstractУ статті визначено, що вокальна манера соул пов’язана з високою майстерністю співака і створює поле для розвитку його індивідуального стилю. Наголошено на значній ролі імпровізаційності при співі соул. Окреслено такі риси манери соул, як використання мелізматики, орнаментальне оздоблення мелодичної лінії, тонке нюансування динаміки, намагання поєднувати різні вокальні прийоми. Підкреслено велике значення для розвитку естрадної музики потенціалу співу у вокальній манері соул, яка демонструє можливість синтезу з різними явищами музичного світу.uk_UA
dc.description.abstractВ статье определено, что вокальная манера соул связана со значительным мастерством певца и создает поле для развития его индивидуального стиля. Отмечена значительная роль импровизационности при пении соул. Определены такие черты манеры соул, как использование мелизматики, орнаментальное обрамление мелодической линии, тонкая нюансировка динамики, попытки сочетать различные вокальные приемы. Подчеркнуто большое значение для развития эстрадной музыки потенциала пения в вокальной манере соул, которая демонстрирует возможность синтеза с различными явлениями музыкального мира.uk_UA
dc.description.abstractThe soul manner of singing is often used in contemporary music. The emergence of soul in the 50’s of the XX century was quite an iconic phenomenon. It’s birth thanks to the synthesis of gospel, jazz and rhythm and blues. Soul – a phenomenon with its inherent peculiarity of tools, musical content and performance tools. The main features of the soul – simplicity, interest to the vocal and rhythm with less attention to instruments. The most popular genre form is a song. The main load in pop music lies in the sonorous voice and accompaniment that holds harmony and metro rhythm. An important role in pop music is played by the rhythmic structure: many pop songs are written for dancing and have a clear, unchanging bit. Indeed, the soul itself appears as a phenomenon that synthesizes the jazz and pop music. One of the features associated with soul and jazz is improvisation, which is widely used when playing a vocal line. In fact, the soul manner of singing involves a constant variation of the melodic line, its finishing with melisma, a certain spin, which will be associated with the avoidance of a strong destiny, the introduction of a certain delay or advance that is inherent in jazz works. Soul singing depends on the performer’s skill of the singer and the individual qualities of the voice. In the soul singing style vocalist’s has ability to create an interpretation of the song. If the interpretation is regarded as a key aspect of the performance, then soul singer seek to maximize the personalization of the artistic work. In soul music attention is focused on the verbal text, which consistently sets out the content. In the climaxes that coincide with the moments of the boundary of the form sections, falsettos are used. Characteristic is both ascending and descending micro glissando, slander and significant ornamentation of the vocal line. For soul singing, there is also a combination of colloquial elements, when the sound is extracted on pianissimo, which can be varied by more charming elements in the chorus with a wide range of performances, such as a shout. Soul’s vocal style is associated with the great singer’s skill and the development of his individual style. Essence soul is a significant role of improvisation. This manner of singing is characterized by ornamental decoration of the melodic line, a subtle nuance of the dynamics, an attempt to combine different vocal techniques. Singing in vocal manner soul has an important potential for the development of pop music. Combining the features of jazz and pop music interlaced in the genre-style complex of the same name, the soul demonstrates an opportunity for further synthesis with various phenomena of the music world.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesМистецтвознавство;-
dc.subjectсоулuk_UA
dc.subjectестрадаuk_UA
dc.subjectвокальна манераuk_UA
dc.subjectімпровізаціяuk_UA
dc.subjectінтерпретаціяuk_UA
dc.subjectсоулuk_UA
dc.subjectэстрадаuk_UA
dc.subjectвокальная манераuk_UA
dc.subjectимпровизацияuk_UA
dc.subjectинтерпретацияuk_UA
dc.subjectsouluk_UA
dc.subjectestradeuk_UA
dc.subjectvocal styleuk_UA
dc.subjectimprovisationuk_UA
dc.subjectinterpretationuk_UA
dc.titleСпецифіка вокальної манери соулuk_UA
dc.title.alternativeСпецифика вокальной манеры соулuk_UA
dc.title.alternativeSPECIFICITY OF SOUL VOCAL MANNERuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2018. № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Skoromnyi.pdf81,22 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.