Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9307
Название: | Національний код: від фольклору до літературного твору (на матеріалі казок Богдана Лепкого) |
Авторы: | Мартинець, Алла |
Библиографическое описание: | Мартинець, А. Національний код: від фольклору до літературного твору (на матеріалі казок Богдана Лепкого) / Алла Мартинець // Studia Methodologica. - 2017. - Вип. 44. - С. 133–140. - Бібліогр. наприкінці ст. |
Дата публикации: | 2017 |
Дата подачи: | 2017 |
Издательство: | Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка |
Ключевые слова: | folklore folk tale literary fairy tale hero consciousness national code identity фольклор народна казка літературна казка герой свідомість національний код ідентичність folklor bajka ludowa bajka literacka bohater świadomość kod narodowy tożsamość |
Краткий осмотр (реферат): | The article deals with the fairy-tales by Bogdan Lepky from the point of view of representing in them the elements of the national code, fixed in the folklore texts. Our attention is focused on such tales of the Ukrainian author as „About the grandfather,
woman and Lame duck”, „On the evil stepmother, orphan Katrusia, black pussy, twelve robbers and a prince of a fairy tale”. The methodological basis was provided by the generalization of the materials having been made on the research of the Ukrainian folk tale, the national identity as well as the creativity of Bogdan Lepky. The creation of artistic reality by the Ukrainian author involves an attempt to attract the attention of small and adult readers to their roots, to the origins of spiritual sources,
concentrated in folklore texts, as well as the need to understand others not as worse, but possible to conduct dialogue and be enriched through it. The aim of this study is to investigate the national codes of fairy-tales of Lepky, in which the specific features of Ukrainian identity are concentrated. The article is of interest to allow us to form a world-view position based on our own Ukrainian identity, to penetrate into the depths of the Ukrainian culture, which takes its origins in the distant past, in order to understand oneself through others. The article is of great help to revive the work of the writer, whose name during the years of Soviet totalitarianism was silenced. У статті зроблено спробу проаналізувати казкові твори Богдана Лепкого з точки зору відтворення у них елементів національного коду, зафіксованого у фольклорних текстах. Увагу зосереджено на казках українського автора «Про діда, бабу і Кривеньку качечку», «Про лиху мачуху, сирітку Катрусю, чорну кицьку, дванадцять розбійників і про князенка з казки». Теоретичні узагальнення зроблено на основі досліднжень про українську народну казку, національну ідентичність та творчість митця. Створення художньої реальності українським автором пов’язане із намаганням привернути увагу малих і дорослих читачів до свого коріння, до витоків духовних джерел, зосереджених у фольклорних текстах, до усвідомлення власної ідентичності через розуміння окремих елементів національних кодів, а також необхідності розуміння інших не як гірших, але можливих вести діалог і збагачуватись через нього. Аналіз творів Б. Лепкого дозволяє формувати світоглядну позицію, побудовану на власне українській ідентичності, привертати увагу до української культури, яка бере свої початки у далекому минулому, зрозуміти себе через інших /інше. W artykule została podjęta próba analizy utwory bajkowe Bohdana Łepkiego od strony otwarzania w nich elementów kodu narodowego utrwalonego w tekstach folklorystycznych. Uwaga autora została skupiona na bajkach „O dziadku, babci i Krzywiuteńkiej kaczuszce”, „O złej macosze, sierotce Kasi, czarnej kotce, dwunastu rabusiach i księciu z bajki”. Teoretyczne uogólnienia są dokonane na podstawie badań nad ludowymi bajkami ukraińskimi, tożsamością narodową i twórczością artystyczną. Analiza utworów Łepkiego pozwala na odtworzenie postawy światopoglądowej, opartej na ściśle ukraińskiej tożsamości, skupienie uwagi na kulturze ukraińskiej pochodzącej z odległej przeszłości w celu zrozumienia siebie poprzez inne / innych. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9307 |
ISSN: | 2307-1222 |
Располагается в коллекциях: | Studia Methodologica. Вип. 44 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
15Martunez.pdf | 80,33 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.