Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6318
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКолінько, Олена-
dc.date.accessioned2016-03-29T07:45:23Z-
dc.date.available2016-03-29T07:45:23Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКолінько, О. "Емоційне пофарбування переживань": художній і психологічний аспекти колористики модерної новели / Олена Колінько // Studia Methodologica / Volodymyr Hnatyuk National Pedagogic University of Ternopil ; Editorial Board: N. Poplavs'ka, M. Tkachuk, T. Oliynyk. – Ternopil : TNPU, 2014. – Issue 38. – С. 214–220. – Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6318-
dc.description.abstractУ статті аналізується колористика модерністської новели: цей жанр на помежів’ї ХІХ-ХХ ст. значною мірою відрізнявся від свого традиційного канону, набуваючи якісно нових ознак, серед яких привертає увагу широка колористична парадигма – від кількох гам до різнобарв’я. Особливо інтенсивна і багата колористика в символістському й імпресіоністичному варіантах цього жанру. Відтак метою даної розвідки є дослідження засобів вираження і функціонування кольорів у новелах українських і російських письменників зазначеного періоду. Теоретичні узагальнення зроблено на матеріалі творів М. Яцкова,С. Городецького, Ф. Сологуба, М. Коцюбинського, Б. Зайцева. Наголошується, що новели останніх двох митців мають типологічну спорідненість, обумовлену багатьма схожими рисами, зосібна, колірний континуум та колірні асоціації в них близькі до символічних і психологічних відчуттів людини. Митці, символізуючи чи метафоризуючи той чи інший колір та його відтінки в художньому тексті, не тільки відтворюють чарівні краєвиди, а виходять на осмислення психологічних і онтологічних проблем. Обмежений обсяг статті не вичерпує порушену тему, вона залишається предметом подальших наукових зацікавлень авторки.uk_UA
dc.description.abstractThis article analyzes the coloristics of modernist novel: the genre at the turn of the nineteenth and twentieth centuries largely differed from its traditional canon, acquiring of new features, among which the broad coloristic paradigm – from a few to a multiplicity of scales – attracts our attention. The coloristics is particularly very intense and rich in symbolist and impressionist versions of the genre. Therefore, the aim of this research is to study the means of expression and function of colors in the novels of the Ukrainian and Russian writers of this period. Theoretical generalizations have been made on the basis of works by M.Yatskov, S. Gorodetsky, F. Sologub, M. Kotsyubynsky, and B. Zaitsev. It is noted that the novels of two last writers have typological similarity due to many alike features particulary color continuum and color associations in their novels are close to the symbolic and psychological sensations of a human being. Writers, symbolizing or metaphorisizing the particular color and its shades in their works, not only recreated the charming scenery and overlooked the understanding of the psychological and ontological issues. The limited amount of paper does not exhaust the subject completely, it remains the theme of the further scientific interests of the author.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectколірuk_UA
dc.subjectколористикаuk_UA
dc.subjectпейзажuk_UA
dc.subjectпленерuk_UA
dc.subjectкольорова палітраuk_UA
dc.subjectколористична детальuk_UA
dc.subjectмодерністська новелаuk_UA
dc.title"Емоційне пофарбування переживань": художній і психологічний аспекти колористики модерної новелиuk_UA
dc.title.alternative“Emotional painting of experiences”: art and psychological aspects of coloristics of modernist noveluk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Studia Methodologica. Вип. 38

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kolinko.pdf267,91 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.