Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6283
Название: | Архетипний сюжет книги: книга у десакралізованому світі (Г. Пагутяк "Королівство", О. Сайко "Кав'ярня на розі", К. Функе "Чорнильне серце") |
Другие названия: | Archetypal story: a book in the desakralized world (H. Pahutyak «Kingdom», O. Sayko «Cafe on the corner», K. Funke «Inkheart») |
Авторы: | Лебедівна, Лариса |
Библиографическое описание: | Лебедівна, Л. Архетипний сюжет книги: книга у десакралізованому світі (Г. Пагутяк "Королівство", О. Сайко "Кав'ярня на розі", К. Функе "Чорнильне серце") / Лариса Лебедівна // Studia Methodologica / Volodymyr Hnatyuk National Pedagogic University of Ternopil ; Editorial Board: N. Poplavs'ka, M. Tkachuk, T. Oliynyk. – Ternopil : TNPU, 2014. – Issue 38. – С. 39–45. – Бібліогр. в кінці ст. |
Дата публикации: | 2014 |
Издательство: | Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка |
Ключевые слова: | архетипний сюжет книги книгоцентризм космогонія простір мирське священне сакральний предмет сакральний простір принцип мотрійки інтертекст |
Краткий осмотр (реферат): | У статті розкрито поняття архетипного сюжету книги на матеріалі творів Г.Пагутяк,
О.Сайко та К.Функе зокрема, зосереджено увагу на ролі книги у сучасному десакралізованому світі. Автор статті пропонує різні підходи до розв’язання питання, серед яких найвагомішим можна вважати принцип мотрійки – наявність першоавтора й авторів-персонажів,
що, у свою чергу, свідчить про багатовимірність простору творів і за своєю будовою більше нагадує світ архаїчний, ніж сучасний. Також у статті розкрито дуальність образу книги,її універсальність, інтертекстуальні зв’язки. Книга може зливатися з людиною, бути «небесними воротами» в інший світ/вимір, ставати джерелом влади, відігравати роль каталізатора людських пороків, сприяти трансформації, переосмисленню власного життя й ухваленню нових рішень. Звернуто увагу на космогонію письменниць, яка ґрунтується на книгоцентризмі, що стає синонімом до логоцентризму. Письменники продукують думку про те, що ставлення до книжок визначає культурний і духовний рівень людини: тобто свій еволюційний розвиток проходять саме ті персонажі, які ідентифікують себе з книгою як ідеальним, універсальним проявом духу в матерії. The article deals with the notion of the archetypal story on the basis of works of H.Pahutyak, O.Sayko, K.Funke and, in particular, focuses on the role of books in the desakralized modern world. The author of the article suggests different approaches to the issue of problem, the most significant of which may be considered as a «principle of motriyka» (existence of primary authors and authors-characters), indicating the multidimensionality of works’ space, and its structure is more like a world of archaic than a modern one. The article reveals the duality of the image of book, its versatility, intertextual connections. The book can merge with someone,can be "heavenly gate" to another world / dimension, can become a source of power, can act as a catalyst for human vices, can facilitate transformation, rethinking of someone’s life and the adoption of new solutions. Attention is drawn to the cosmogony of writers, based on bookcentrism that becomes synonymous with logotsentrism. Writers produce the idea that the attitude to a bookidentifiesthe cultural and spiritual level of human: the only characters whoare progressing identify themselves with the book as an ideal, universal manifestation of the spirit in a matter. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6283 |
Располагается в коллекциях: | Studia Methodologica. Вип. 38 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Lebedivna.pdf | 263,87 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.