Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/29515
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Балбус, Тетяна Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Рублевська, Наталія Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Мацишина, Зоя Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Тарасюк, Іван Іванович | - |
dc.contributor.author | Синенький, Дмитро Володимирович | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T11:55:54Z | - |
dc.date.available | 2023-06-27T11:55:54Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Спільні аспекти у методиці викладання композиції та кольорознавства для студентів мистецьких спеціальностей / Т. А. Балбус та ін. // Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). Київ, 2023. Вип. № 5 (11). С. 922-931. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-5(11)-922-931 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2786-6165 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/29515 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто особливості композиції та кольорознавства як одних із головних дисциплін, які викладаються студентам мистецьких спеціальностей. Саме вивчаючи їх у здобувачів освіти розвиваються всі психічні пізнавальні процеси та креативність. Адже вміючи створювати композицію, в майбутньому створиться шедевр, а підібравши правильно кольорову гамму справжній витвір мистецтва. Визначено, що композиція – це структурна основа картини, малюнка, ілюстрації, зв’язок елементів на полотні одне з одним. Композиція базується на принципах сприйняття і тісно пов’язана зі змістом картини, характером розкриття художнього образу, авторською ідеєю і призначенням твору. Кольорознавство – це знання про колір і його властивості, про різновиди тонів, адже людина живе у кольоровому та різнобарвному світі. Визначено, що головними завданнями вивчення цих двох дисциплін є: розвиток художньо-творчих здібностей студентів (емоційного ставлення до предметів і явищ навколишнього світу, зорово-образної пам’яті, фантазії); виховання естетичного смаку, відчуття прекрасного; формування головних основ образотворчої грамотності – композиції, почуття ритму, колірної гармонії, пропорційності. До спільних аспектів у методиці викладання композиції та кольорознавства віднесено: науковість, виховний характер навчання, систематичність і послідовність, свідоме та активне навчання, зв’язок навчання з практикою. Зроблено висновок, що підготовка майбутніх фахівців з мистецтвознавства в сучасних умовах має бути зорієнтована на їхню художню творчість і передбачає не стільки передачу професійних знань та умінь, скільки формування та розвиток їхніх творчих здібностей. Процес формування творчих здібностей студентів відбувається, передусім, шляхом включення кожної особистості в активну художньо-творчу діяльність і має свою специфіку, яка полягає у постійному вирішенні поставлених перед ними художньо-творчих завдань. Такий процес вимагає чіткого планування організаційних і дидактичних дій, а саме: забезпечення методики викладання таких дисциплін як композиція та кольорознавство. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article discusses the peculiarities of composition and color science as one of the main disciplines taught to students of artistic specialties. It is by studying them that students develop all mental cognitive processes and creativity. After all, knowing how to create a composition, a masterpiece will be created in the future, and choosing the right color scheme will create a real work of art. It has been determined that composition is the structural basis of a painting, drawing, illustration, the connection of elements on the canvas with each other. The composition is based on the principles of perception and is closely related to the content of the painting, the nature of the artistic image, the author's idea and the purpose of the work. Color science is the knowledge about color and its properties, about the varieties of tones, because a person lives in a colorful and multicolored world. It is determined that the main tasks of studying these two disciplines are: development of students' artistic and creative abilities (emotional attitude to objects and phenomena of the surrounding world, visual and figurative memory, fantasy); education of aesthetic taste, sense of beauty; formation of the main foundations of visual literacy - composition, sense of rhythm, color harmony, proportionality. The common aspects of the methods of teaching composition and color studies include: scientific nature, educational nature of teaching, systematic and consistent approach, conscious and active learning, and connection of learning with practice. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Наукові перспективи | uk_UA |
dc.subject | композиція | uk_UA |
dc.subject | кольорознавство | uk_UA |
dc.subject | методика | uk_UA |
dc.subject | викладання | uk_UA |
dc.subject | дизайн | uk_UA |
dc.subject | образотворче мистецтво | uk_UA |
dc.subject | графічний дизайн | uk_UA |
dc.subject | дизайн середовища | uk_UA |
dc.subject | візуальне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | художник | uk_UA |
dc.subject | composition | uk_UA |
dc.subject | color science | uk_UA |
dc.subject | methodology | uk_UA |
dc.subject | teaching | uk_UA |
dc.subject | design | uk_UA |
dc.subject | fine arts | uk_UA |
dc.subject | graphic design | uk_UA |
dc.subject | environmental design | uk_UA |
dc.subject | visual arts | uk_UA |
dc.subject | artist | uk_UA |
dc.title | Спільні аспекти у методиці викладання композиції та кольорознавства для студентів мистецьких спеціальностей | uk_UA |
dc.title.alternative | COMMON ASPECTS IN THE METHODOLOGY OF TEACHING COMPOSITION AND COLOR SCIENCE TO STUDENTS OF ARTISTIC SPECIALTIES | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Balbus_et_al.pdf | 993,94 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.