Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27973
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorВільчинська, Тетяна Пилипівна-
dc.contributor.authorВільчинський, Олександр Казимирович-
dc.date.accessioned2023-01-11T12:37:17Z-
dc.date.available2023-01-11T12:37:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationВільчинська Т. П., Вільчинський О. К. Концепт «Бог» у поетичній творчості Б.-І. Антонича та П. Сороки: лінгвокогнітивний аналіз // Закарпатські філологічні студії. Ужгород : Гельветика, 2022. Вип. 23. Т. 1. С. 41-46. DOI : https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.23.1.7uk_UA
dc.identifier.issn2663-4880-
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27973-
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу лінгвокогнітивної природи концепту «Бог» у кращих філософсько-релігійних текстах Б.-І. Антонича і П. Сороки. З огляду на об’єктивну складність і загальну малодослідженість усього комплексу проблем, пов’язаних з аналізом релігійної поезії та окресленням нового лінгвістичного підходу до її вивчення, тема статті є актуальною. Метою розвідки було з’ясувати особливості лінгвалізації концепту «Бог» у поетичній творчості двох українських письменників, розділених між собою майже столітнім проміжком. Основним методом послужив концептуальний аналіз. У ході дослідження було розглянуто особливості вербалізації концепту «Бог» та з’ясовано його семантико-когнітивні особливості у віршованих текстах Б.-І. Антонича і П. Сороки. Встановлено, що в поетиці Б.-І. Антонича номінативне поле дослідженого концепту включає більше назв, серед яких чимало яскравих індивідуально-авторських парафраз. Щодо семантики, то у творах обох авторів концепт «Бог» реалізується як полісемантичний, когнітивно багатогранний лінгвоментальний феномен. Здебільшого концептуальні смисли в його структурі є експліцитно вираженими, рідше імплікуються в тексті. Дослідження показало, що новаторські пошуки обох письменників у релігійно-філософській поезії органічно вписуються в загальну естетично-світоглядну парадигму, в якій розвивається світова культура. Осмислення поняття Бога наснажувало Б.-І. Антонича та П. Сороку потужною енергетикою, спонукало до нових способів образотворення, не знаних раніше в українській релігійній поезії. Дослідження, присвячені подальшому студіюванню сакральних текстів в українській національній культурі, зокрема в когнітивному аспекті, вважаємо перспективними.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the analysis of the linguocognitive nature of the concept of "God" in the best philosophical and religious texts of B.-I. Antonych and P. Soroka. Of point of view on the objective complexity and general lack of research of the whole complex problems related to the analysis of religious poetry and the delineation of the new linguistic approach to its study, the topic of the article is relevant. The purpose of intelligence was to find out the peculiarities of the linguization of the concept of "God" in poetic works of two Ukrainian writers, shared from each other almost a century. The main method was conceptual analysis. In the course of the research the peculiarities of verbalization were considered concept of "God" and clarified its semantic and cognitive features in poetic texts B.-I. Antonych and P. Soroka. It is established that nominative field of the studied concept in poetics B.-I. Antonych's, includes more titles, among which are many vivid individual-author paraphrases. Concerning semantics, in the works of both authors the concept of "God" is realized as polysemantic, cognitively multifaceted, linguomental phenomenon. For the most part, the conceptual meanings in its structure are explicit expressed, less often implied in the text. Research has shown that innovative searches for both writers in religious and philosophical poetry organically fit into the general aesthetic and worldview paradigm in which world culture is developing. Understanding the concept of God inspired of powerful energy and encouraged B.-I. Antonych and P. Soroka, to find new ones methods of image formation not previously known in Ukrainian religious poetry. Researches on the further study of sacred texts in Ukrainian national culture, in particular in the cognitive aspect, we believe promising.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГельветикаuk_UA
dc.subjectконцептuk_UA
dc.subjectБогuk_UA
dc.subjectрелігійна поезіяuk_UA
dc.subjectлінгвокультураuk_UA
dc.subjectвербалізаторuk_UA
dc.subjectконцептуальний смислuk_UA
dc.subjectБ.-І. Антоничuk_UA
dc.subjectП. Сорокаuk_UA
dc.subjectconceptuk_UA
dc.subjectGoduk_UA
dc.subjectreligious poetryuk_UA
dc.subjectlinguistic cultureuk_UA
dc.subjectverbalizeruk_UA
dc.subjectconceptual meaninguk_UA
dc.subjectB.-I. Antonichuk_UA
dc.subjectP. Sorokauk_UA
dc.titleКонцепт «Бог» у поетичній творчості Б.-І. Антонича та П. Сороки: лінгвокогнітивний аналізuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Vilchunska_Vilchunskuj_Zakarpat.pdf813,85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.