Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18296
Название: | Психологічні ракурси обгрунтування та аналізу поняття "релігійна дискурсивна особистість" |
Другие названия: | PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF SUBSTANTION AND ANALYSIS OF THE CONCEPT OF A "RELIGIOUS DISCURSIVE PERSONALITY" |
Авторы: | Савелюк, Наталія Михайлівна |
Библиографическое описание: | Савелюк Н. Психологічні ракурси обгрунтування та аналізу поняття "релігійна дискурсивна особистість" // Психологія особистості : науковий журнал. 2015. № 1(6). С. 99-107. |
Дата публикации: | 2015 |
Ключевые слова: | релігійність релігійна особистість мовна особистість дискурс релігійна дискурсивна особистість religiosity religious personality linguistic personality discourse religious discursive personality |
Краткий осмотр (реферат): | У статті обґрунтовується поняття "релігійної дискурсивної особистості" через
послідовний теоретичний аналіз трьох основних його семантичних складників –
"релігійності", "особистості", "дискурсу" та виокремлення їх психологічних аспектів.
Зокрема, пропонується робоче визначення дискурсу із зазначеними аспектами: з одного
боку, когнітивно-мовленнєвої активності у конкретній соціально-комунікативній ситуації,
що передбачає рецепцію, передавання та/або творення (співтворення) певних текстів у
певному їх контексті; з іншого боку – процесу і результату мотиваційно-смислового
вибору (сукупності таких виборів) кожного його суб’єкта у поточній життєвій ситуації.
На основі проведеного теоретичного аналізу й узагальнення його результатів релігійна
дискурсивна особистість розглядається як людина, котра вірить у Бога або, щонайменше,
внутрішньо приймає ідею Його буття і відповідним чином розуміє (як реципієнт) та/або
конструює (як автор) релігійні дискурси, а вже через них – і саму себе, весь навколишній
світ чи окремі його складники. Обґрунтовується, що релігійна дискурсивна особистість –
це не просто носій колективного релігійного досвіду, зокрема в етно-національних його
форматах (як мовна особистість), а активний індивідуальний співАвтор, що динамічно
відтворює, конструює і презентує власну мовно-релігійну картину світу. In the article the concept of a "religious discursive personality" through consistent theoretical analysis of its three main semantic components ("religiosity", "personality", "discourse") is substantiated and their psychological aspects are singled out. In particular, the author proposes a working definition of discourse through distinguishing the following aspects: on one hand, a cognitive-verbal activity in a particular social and communicative situation, involving the reception, transferring and / or creation (co-creation) of certain texts in their particular context; and on the other hand, the process and result of motivational-semantic choice (the set of such choices) of each individual in the current life situation. On the basis of the theoretical analysis and the generalization of its results a religious discursive personality is considered to be a person who believes in God, or at least inwardly accepts the idea of his entity and properly comprehends (as a recipient) and / or constructs (as an author) various religious discourses, and through them a person comprehends himself/herself, the surrounding world or some of its components. It is substantiated that a religious discursive personality is not just the one that has a collective religious experience, in particular in its ethno-national spheres (as a linguistic personality does), but it is treated as an active individual co-author, that dynamically recreates, constructs and represents his/her own linguistic and religious image of the world. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18296 |
ISSN: | 2309-785Х |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Saveluk2.pdf | 1,23 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.